A hazai Volán társaságok több mint ötezer busszal szolgálják ki a magyar utazóközönséget. Évente sok száz millióan veszik igénybe buszaikat. Természetes, hogy ezeket rendszeres karbantartás mellett is időnként cserélni kell. A mai rendszerben tendereket írnak ki, ilyen módon eldöntve, hogy melyik cég szerezhet jogot a szállításukra. A kiírók, és akik utóbb eldöntik, hogy kik nyernek - nyerhetnek - ezeken a tendereken, magyar emberek.
Van nekünk egy országunk, ahol egy időben -sok más iparággal egyetemben - virágzott az autóbuszgyártás. Még mindig működik ebben az országban az a cég, amit úgy hívnak Ikarus. Még élnek itt, és dolgoznak szakemberek azok közül, akik a gyár virágkorában is ott voltak. Még át tudnák adni a tudást, ha volna kinek. Most még életet lehetne lehelni ebbe az iparágba. Most még megtehetnék...
Vajon milyen szempontok alapján döntik el akik ma dönthetnek, hogy egy még működő magyar gyártótól vesznek-e, - vehetnek - e - a Volán társaságok buszt, vagy külföldről hozzák be.
Az Ikarus elődjének tekinthető hazai kisvállalkozás az 1900 - as évek vége felé kezdte meg működését. Megalapítója, - írjuk le a nevét - Uhry Imre volt. Ebből a kis hazai műhelyből nőtt ki folyamatos átalakulások és változások után az 1949 - ben megalakult Ikarus Karosszéria és Járműgyár Nemzeti Vállalat. Még ma is működnek, működnének.
Amikor a tender kiírói, és/vagy elbírálói, az üzlet lebonyolítói kimondva vagy kimondatlanul a markukat tartják, és bele is esik valami, hogy könnyebben eldönthessék kinek kedvezzen a döntésük, egy magyar gyártó - hogy ezzel a manapság oly népszerű kifejezéssel éljek - labdába sem rúghat. Nincs anyagi kerete "kengetésre".
Valaha a "legnagyobb Magyar" a saját birtokainak jövedelméből ajánlott fel, és fektetett be a magyarság előrejutásába! Az ország és a nép érdekében.
Hol vannak most a ma saját maguk által a legnagyobb magyarnak titulált , a régi korokat visszasíró, visszahozni akaró mindenható döntéshozók? Talán nincsen befektetni valójuk? Vagy van, de nem hazai bankokban, de nem is a párnacihában, hanem off shore cégeikben fialtatják? Persze, hiszen itthon már nincs kamat...
A privatizált, majd szándékosan szétrohasztott magyar ipart nem a külföldi befektetők fogják -nem nekik kell - feléleszteni! Ez a magyarok dolga és felelőssége!
Azoké, akik megtehették volna...
Azoké, akik megtehetik...
Azoké,akik megtehetnék...
A szerző átagember, nincs egyetemi végzettsége, de folyamatosan pörög az agya, és mindenről van véleménye. Nem muszáj egyetérteni vele, lehet vitatkozni.