Mindenkinek mindenről van véleménye, és a vélemény lehet más...

Azt olvastam, hogy...

Azt olvastam, hogy...

Azt olvastam, hogy: A kereskedők még az online kasszákkal is trükköznek

Van olyan vásárló, aki mindig kap blokkot mindenhol?

2016. május 05. - Siya

penztar-e1444118810183.jpg

  Mindig tudtuk, hogy a magyar leleményes nép. Volt valaki, aki nem számított erre? A legkisebb kisvállalkozók, akik egy vagy két kisboltot üzemeltetnek, az online kasszák előtti időben is, és azóta ugyanúgy a forgalom töredékét ütik be a kasszába. A vidéki kisboltokban mindenki ismer mindenkit, a blokkot pedig a mai napig alig kéri el valaki. Még a nagyobb városokban is sok a törzsvevő az üzletekben, mindenki siet, és különben is megszoktuk, hogy így megy ez az idők kezdete óta.

  Vannak bátrabbak is, a kínai üzletek nagy részében a mai napig működik a kassza melletti papírszalagos számológép módszere. A vevő meg sem nézi mi is a fecni, amit odaadnak az áruval. Kínai üzletben cipőt vásároltam, valamivel tízezer alatt. Doboz be a szatyorba, blokk beledob, ki az ajtón. Két lépés, és kihalászom - hogy eltegyem - a papírdarabkát, amin a cipő árán kívül az égvilágon semmi sincs, 8390.-Ft. Hol vettem, mikor vettem, kitől vettem, mit vettem, adószám, semmi. Vissza az üzletbe, Kérek áfás számlát a cipőről. Hát, ahogy néztek rám... Mint a véres rongyra. Sűrű szájhúzogatások közepette megkaptam a kézzel írt nem szabályos adattartalmú számlát. Nem volt rá igazán szükségem, de csak azért is.

  Meg  merik tenni. meg is teszik, mert nincs annyi ellenőr ahány hatékonyan és rendszeresen be tudná tartatni a törvényt. Meg merik tenni, mert mint oly sokan, az ellenőrök is megvehetők. Tudjuk, van az a pénz, amiért korpásodik az ember haja... Azért is, mert ha nem tennék, lehet, hogy lehúzhatnák a rolót.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://aztolvastamhogy.blog.hu/api/trackback/id/tr368688788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

F. Gabi 2016.05.05. 15:15:40

Igen és ez így is fog menni az idők végezetéig. Az összes ferde-szemű üzletét, kifőzdéjét, piaci árusítóhelyét, sőt... a nagyáruházakban, bevásárlóközpontokban lévő üzletét is azonnal be lehetne zárni, ha..... ott dolgoznának hatékonyan, megfelelő gyakorisággal az adóellenőrök ahol kellene. De érdekes módon valahogy ezt nem nagyon szorgalmazzák. Na ezért járnak a rizsevők mercivel, audival és élnek mint marci hevesen. Miközben mi nyugdíj előtt beledöglünk a létminimumért lehúzott heti 60-80 órába.
süti beállítások módosítása